افتتاح مرکز اقتصادی سفینا مربوط به کلیسای انگلیکن در دودوما توسط رئیس جمهور تانزانیا

روز ۱۵ اوت ۲۰۲۳ رئیس جمهور سامیه سولوهو حسن به همراه اسقف های کلیسای انگلیکن تانزانیا و مقامات دولتی خانه سفینا که یک مرکز اقتصادی متعلق به کلیسای انگلیکن تانزانیا است در پایتخت این کشور شهر دودوما افتتاح کرد.

روز ۱۵ اوت ۲۰۲۳ رئیس جمهور سامیه سولوهو حسن به همراه اسقف های کلیسای انگلیکن تانزانیا و مقامات دولتی خانه سفینا که یک مرکز اقتصادی متعلق به کلیسای انگلیکن تانزانیا است در پایتخت این کشور شهر دودوما افتتاح کرد.
در این مراسم رهبران کلیسای انگلیکن تانزانیا، رئیس جمهور سامیه سولوهو حسن را تشویق کردند تا بدون توجه به انتقادات فراوانی که به او وارد می شود، با پشتکار به کار خود ادامه دهد.

رهبر کلیسای انگلیکن تانزانیا، کشیش مایمبو ماندولوا، دیروز در جریان افتتاح ساختمان مرکز اقتصادی کلیسا در دودوما، این مطالب را ابراز کرد.

او گفت: «همانطور که من معتقدم رئیس جمهور با «پتک‌های» انتقاد مواجه می‌شود، واقعاً در نهایت ما کسانی هستیم که از جاده‌ها استفاده می‌کنیم، هواپیماها را سوار می‌کنیم و از کشتی‌ها نیز استفاده می‌کنیم.» او همچنین به روحانیون و اسقف مرکزی تانگانیکا در دودوما، کشیش دکتر دیکسون چیلونگانی، به خاطر مدیریت و تکمیل این ساختمان هشت میلیارد شیلینگی تبریک گفت.

او گفت: «جایی که کار ثابت است، شک و تردید لازم است، اما پیروزی زمانی حاصل می‌شود که در کنار خدا باشیم.»

ساختمان راه اندازی شده شامل فضاهای تجاری، سالن کنفرانس با ظرفیت پذیرش ۳۰۰ نفر به طور همزمان و پارکینگ برای ۳۴ خودرو در طبقه پایین و ۱۵ خودرو در طبقه بالا می باشد.

همچنین مجهز به سیستم های مدرن اطفاء حریق، امکانات برای افراد با نیازهای خاص، آسانسور و تجهیزات عایق صدا در سالن کنفرانس می باشد تا از ایجاد اختلال برای سایر کاربران ساختمان جلوگیری شود.

رئیس جمهور حسن از سوی خود خاطرنشان کرد که دولت نهادهای دینی را در تقویت رشد معنوی، ساختن ملتی متشکل از مردم صالح و خداترس و کمک به خدمات شهروندان می شناسد.

او گفت: «موسسات مذهبی شریک مهمی برای دولت هستند».

رئیس جمهور گفت که ساختمان اخیراً راه اندازی شده متعلق به کلیسای انگلیکن تانزانیا به رشد فعالیت های اقتصادی کلیسا و همچنین به پیشرفت اقتصادی و اجتماعی در کل منطقه دودوما کمک خواهد کرد.

رئیس جمهور کلیسا را ​​تشویق کرد تا ارزش های اخلاقی را ترویج کند و اعمال نادرست را محکوم کند.

او درخواست کرد تا با آموزش جوانان و بزرگسالانی که از کلیسا برای اهداف غیراخلاقی سوء استفاده می کنند، به این موضوع رسیدگی کنند.

او به این ضرب المثل معروف اشاره کرد که "خدمت به بشر خدمت به خداست."

رئیس جمهور حسن همچنین از اسقف نشین مرکزی تانگانیکا خواست تا از جماعت خود بخواهد از فرصت های مختلف ناشی از انتقال فعالیت های دولت به دودوما استفاده کند.

اسقف مرکزی تانگانیکا در دودوما، کشیش دکتر دیکسون چیلونگانی، اظهار داشت که هزینه ساخت ساختمان مرکز اقتصادی ۸ میلیارد شیلینگ است.

کشیش چیلونگانی گفت: "ما ۲ میلیارد شیلینگ از دوستانمان در ترینیتی چرچ وال استریت در نیویورک دریافت کردیم، ۳ میلیارد شیلینگ از مردم محلی و ۳ میلیارد هم وام از یک بانک دریافت کردیم."

وی گفت: «پیش‌بینی‌ها حاکی از درآمد سالانه یک میلیارد شیلینگ است».

تاریخ : ۱۴۰۲/۰۵/۲۵

منبع: 

https://www.thecitizen.co.tz/tanzania/news/national/-church-leaders-encourage-samia-amid-criticism-4337160

کد خبر 16752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =